مجری ، مشاور و متخصص پوشش های صنعتی ، حفاظتی و ضدخوردگی

متخصص پوشش های تفلون صنعتی PTFE و پوشش های نچسب

خدمات رنگ کاری

خدمات رنگ کاری

رنگ کاری صنعتی

نویسنده: iransite iransite/دوشنبه, 15 اردیبهشت,1399/دسته ها: مقالات

رتبه بندی این مطلب:
4.5

خدمات رنگ کاری، به عملیات خشک کردن رنگ و پوشش های مواد شیمیایی صنعتی بر سطوح مختلف نامیده می شود . پس از رنگ کاری کوره ای ، سطحی که عملیات رنگ کاری بر روی آن صورت گرفته ، منسجم و صیقل داده می شود . به طور کلی رنگ کاری کوره ای به دو دسته رنگ کوره ای مایع و رنگ کوره ای پودری مورد استفاده قرار می گیرد . کوره ای مایع به حالت مایع آماده شده و رنگ کوره ای پودری به صورت پودری ساخته و تولید می شود . از کاربردهای رنگ کاری کوره ای می توان به پوشش دادن سطوح مختلف در صنایع فلزی ، اتومبیل سازی ، لوازم خانگی ، کابینت سازی ، لوازم اداری و ابزارهای مختلف دیگر اشاره نمود .

 

مزایای استفاده از خدمات رنگ کاری 


•    استحکام و مقاومت بالا ، طول عمر طولانی ، عدم تغییر حالت در شرایط مختلف جوی
•    حفظ محیط زیست از آلاینده ها به دلیل حذف حلال ها و ضایعات تولید شده
•    مقرون به صرفه بودن به دلیل پوشش دهی زیاد با هر کیلوگرم رنگ استاتیک
•    تولید و ایجاد کاور در مدلهای سمباده ای ، چرمی ، چروک ، چکشی ، ساده ، متالیک و ترک
•    نفوذ پذیری در بخش های غیر قابل دسترس مانند گوشه ها و لبه های سطوح
•    پوشش دهی بالا و ضخامت یکنواخت در تمام بخش ها و سطوح
•    تغییر وضعیت پس از رنگ کاری استاتیک کوره ای
•    عدم نیاز به تعداد زیاد متخصصین و کارگران رنگ کاری
•    اجرای عملیات مکانیکی پس از رنگ کاری استاتیک کوره ای
•    عدم آسیب رسانی به سلامت افراد رنگ کار
•    عدم نیاز به سیستم تهویه هوا به صورت قوی

خدمات رنگ کاری استاتیک 


خدمات رنگ کاری استاتیک، روشی جهت رنگ کردن سطوح مختلف مانند سطوح فلزی می باشد . رنگ کاری استاتیک برای اولین بار در ایالت متحده آمریکا در دهه 50 میلادی تولید گردید . در آن زمان ، ابتدا قطعه مشخص تا دما و درجه خاصی داغ شده و در مرحله بعد ، وارد فضایی از پودرهای معلق در هوا قرار داده میشد . پس از مدتی پوشش ضخیمی از پودر بر سطح بدنه قطعه قرار می گرفت . در همان زمان ، روش الکترواستاتیک جهت رنگ کردن با رنگ های پودری در کشور انگلستان اختراع شد . طی ده سال پس از این روش در رنگ های پودری رشد بسیاری در زمینه صنعت تولید رنگ مشاهده گردید . از لحاظ مقایسه قیمت رنگ کردن ، پوشش پودری دارای قیمت بیشتری نسبت به روش های رنگ کردن سطوح برشمرده می شد

رنگ کوره ای


این رنگ نوعی پوشش صنعتی از مواد شیمیایی است، که پس از پاشیدن آن بر سطح قطعات صنعتی توسط حرارت، سخت و یکپارچه می شود. یا در واقع، عملیات خشک کردن پوشش هایی که از ترکیب چند ماده شیمیایی صنعتی ایجاد شده است را رنگ کوره ای می نامند که با یک سری عملیات بر روی سطح بدنه خود را انجام می شود. رنگ کوره ای، غالباً به صورت تک لایه ای پوشش داده می‌شود و کاربردهای متنوعی از جمله در صنایع اتومبیل سازی، صنایع فلزی، لوازم خانگی، کابینت سازی و … دارد. از ویژگی‌های بارز رنگ کوره ای مقاومت بسیار بالای آن در برابر عوامل خارجی مثل عوامل جوی، شوینده ها و … می باشد. رنگ کوره ای،  به دو دسته‌ی مایع و پودری دسته بندی می شود.


انواع رنگ کوره ای


آلکید آمین :  این دسته رنگ ها که بر مبنای روغن های خشک نشونده مانند روغن نارگیل یا روغن کرچک می باشند. یا بر پایه روغن سویا از روغن های نیمه خشک شونده هستند و از ترکیب رنگ های پایه آلکیدی و آمینو زرین می باشند. نقش آمینو رزین بسیار تاثیر گذار در تحکیم، مقاومت شیمیایی و ماندگاری رنگ بوده است و بصورت حد واسط عمل می کند و در رنگ های کوره ای استفاده می شود. رنگهای کوره ای که با آلکید ملامین در بدنه خودروها ساخته می شوند بسیار مقاوم می باشند. قابلیت تا 190 درجه سانتیگراد را دارند. از این رو در کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسان این چنین مواردی را می توانند متوجه شوند.

اپوکسی استر:  که از ترکیب واکنش گرای استر با رزین های اپوکسی و اسیدهای چرب می باشد. مزیت استفاده از ذرات اپوکسی استر این است که وقتی از اسیدهای چرب غیر اشباع استفاده می شود، رزین های قابل مصرف در محیط های هوا خشک خواهند بود. اگر بخواهید در بدنه خودرو چسبندگی خوبی ایجاد کنید از ترکیب اپوکسی استر و رزین ملامین فرمالدئید و اوره فرمالدئید کوره ای استفاده کنید که ویژ گی های خوبی مانند مقاومت شیمیایی بالای در آنها به وجود می آید. زیرا انعطاف پذیری آنها و مقاومت در برابر ضربه را در مقایسه با پوشش های آلکیدآمین بیشتر می باشد. این پایه رنگ در دمای 170 درجه الی 180 درجه سانتیگراد پخته می شوند.

آکریلیک:  این رنگ پایه که دارای ویژگی های چون مقاومت بالای آنها در برابر مواد شیمیایی، چسبندگی فوق العاده آنها و در برابر حلال ها و عوامل جوی قدرتمند بوده، در فلزات آهنی و غیر آهنی مورد استفاده قرا می گیرد.


 

Print

تعداد نمایش ها (0)/نظرات (0)

انتخابگر پوسته

آدرس کارخانه

تهران ، بزرگراه امام رضا ، شریف آباد ، شهرک صنعتی عباس‌آباد ، خیابان یازدهم ، پلاک 752

تلفن های تماس:

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما