مجری ، مشاور و متخصص پوشش های صنعتی ، حفاظتی و ضدخوردگی

متخصص پوشش های تفلون صنعتی PTFE و پوشش های نچسب

پوشش تفلون صنعتی

پوشش تفلون صنعتی

روش پوشش تفلون

نویسنده: iransite iransite/ﺳﻪشنبه, 06 اسفند,1398/دسته ها: مقالات

رتبه بندی این مطلب:
2.5


پوشش تفلون صنعتی به دلیل تشکیل پیوندهای زنجیره ای کربن-کربن و کربن-فلوئور جزو دسته ی پوششهای پلیمری هستند که به دلیل خواص منحصر به فرد خود در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، غذایی، نساجی، ماشین سازی و ساختمان کاربردهای رو به رشدی دارند. برخی از خواص آنها شامل نچسب بودن، ضریب استحکاک پایین، مقاومت شیمیایی بالا در برابر اسید و بازها و صافی سطح و عدم ترشوندگی میباشد.

 

فروش پوشش تفلون


فروش پوشش تفلون در بسیاری از مراکز تخصصی در این زمینه موجود است که میتوانید آن را تهیه کرده و در زمینه های مختلفی بکار ببرید. پوشش تفلون نوعی پوشش فلوروسیک است که توسط شرکت DuPont از ایالات متحده آمریکا تولید می شود. رزین حاوی فلوئور PTFE ،  FEP،  PFA، ETFE  به عنوان مواد خام اصلی کاربردی برای تولید فرمولاسیون های متنوع بسیار متنوع برای رعایت الزامات تمام جنبه های زندگی استفاده می شود. سایت هلیکوت در این زمینه سالها فعالیت دارد و میتوانید هر نوع پوشش صنعتی که مد نظر دارید با یک تلفن خریداری کنید . این بهترین و سریعترین راه ممکن برای شماست.

 

روکش تفلون صنعتی


روکش تفلون صنعتی مورد استفاده در صنایع تزریق پلاستیک، فوم ها، کیک های خوراکی و  موارد نظیر آن ها با مشکل چسبیده شدن قسمتی از پلاستیک یا مواد تزریق شده به قالب می شود که نهایتا منجر به کاهش راندمان تولید و یا حتی از بین رفتن قالب نیز می شود. برای جلوگیری از این پدیده در گذشته با چرب کردن مداوم قالب سعی بر غلبه بر این مسئله می شد که آن هم مشکلاتی نظیر کثیف شدن فضای کار و عدم رعایت نشدن بهداشت را موجب می شد.

کاربرد تفلون کاری صنعتی در حوزه های مختلف


•    ماشین آلات صنایع غذایی: پوششهای تفلون دارای خواص نچسب و مقاومت بالایی هستند
•    نان و شیرینی: انواع پوشش نچسب تفلون ویژه سینی و قالب تست نان ، قالب شیرینی ، قالب کیک استفاده میشود.
•    صنایع شیمیایی: پمپ ها ، شیرآلات ، همزن ها و …
•    خودروسازی: پیچ و مهره ، اتصالات ، شفت ها ، قالبهای صنعتی ، خواص نچسب و جدایش آسان
•    دستگاههای اداری: خواص نچسب در غلتک های دستگاه کپی ، فکس و پرینتر
•    غلتک های تولید کاغذ: خواص نچسب
•    پوشش پیچ و مهره: مقاوم به خراش ، مقاومت خوردگی بالا ، کاهنده ضریب اصطکاک ، مقاومت به حرارت ، قابلیت باز و بسته شدن آسان پوششهای دارای خواص عایق الکتریکی و اتلاف کم Low) dissipation )
•    موارد نیازمند کاهش اصطکاک: این پوششهای تفلون دارای ضریب اصطکاک ۰٫۰۵تا ۰٫۲۰ هستند که بستگی به نوع و جهت نیرو ، سرعت لغزش و نوع پوشش مورد استفاده دارد.


انواع پوشش دهی تفلون


1.    پلی تترا فلئورو اتیلن یا تفلون پوشش نچسب


پوشش نچسب تفلون دو نوع سیستم پوشش می باشد. پرایمر یا اولیه و تاپ کوت یا پوشش نهایی این محصولات دارای دمای عملکردی بالا تا 260 درجه سانتیگراد می باشند و ضریب سایش بسیار پایین، مقاومت به خوردگی بالا و مقاومت در برابر اسید و باز عالی هستند. تفلون در این نوع مصرف به صورت مایع می باشد.


2.    پوشش کوپلیمر اتیلن پروپیلن فلئورین شده


پوشش FEP یا اصطلاحا COATING ( کوتینگ )  بر اساس ذوب و جریان مذاب می باشد و در این حالت ورقه های نازک فوق العاده از پوشش FEP روی سطح ایجاد خواهد شد که دارای ویژگی های عالی مقاومت اسید و باز، ضریب اصطکاک پایین، سطح فوق العاده نچسب و حداکثر دمای عملکرد 204 درجه خواهد بود.


3.      پوشش PFA یا پر فلئورو الوکسی


از طریق پخت جریان مذاب روی سطح که به دو شکل مایع و پودر قابل استفاده می باشد. مزایای این نوع پوشش تحمل حرارتی بلند مدت 260 درجه ضخامت ورق تا 40 میلی متر و سختی عالی نسبت به PTFE و FEPو   ETFE


 
4.    پوشش تفلون ترکیبی


این پوشش از محلول با فرمول خاص که از ترکیب تفلون و با یکی دیگر از پلیمرها به کاربرده می شود که به منظور تقویت سختی و مقاومت به خوردگی تفلون می باشد زیرا سایر مشخصات تفلون در حلال پخت حفظ شده اند.


5.      پوشش تفلون ترکیبی خود لغزنده


این نوع پوشش نیز به صورت ترکیبی جهت ایجاد ویژگی خود لغزنده در شرایط خشک انجام می شود که معمولا با فیلرهای همچون کربن، محلول تفلون را پر کرده و تفلون کربن تولید شده را پوشش می دهد.


رنگ تفلون نچسب


رنگ تفلون نچسب  یکی از بهترین روش های سالم ماندن و طول عمر بالای اجناس تفلونی است که باید با توجه به جنس مود استفاده تفلون از رنگ مناسبی استفاده کرد همچنین از تفلون در پوشش بیرونی لباسهای فضانوردان استفاده شده است. تفلون ماده عایق کننده سیمها و کابلهای برقی است که در برابر تابش شدید خورشید بر سطح ماه مقاومت کرده اند. مخروطه دماغه و دیگر سپرهای گرمایی سفینه های فضایی و نیز مخازن سوخت آنها از تفلون ساخته شده اند.


 

Print

تعداد نمایش ها (0)/نظرات (0)

انتخابگر پوسته

آدرس کارخانه

تهران ، بزرگراه امام رضا ، شریف آباد ، شهرک صنعتی عباس‌آباد ، خیابان یازدهم ، پلاک 752

تلفن های تماس:

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما